همه چیز درباره بلبرینگ - آنچه باید بدانید
نوشته شده توسط : alireza

بلبرینگ‌ها یاتاقان‌های غلتشی هستند که از کره‌های غلتشی استفاده می‌کنند که بین مسیرهای داخلی و خارجی نگه داشته می‌شوند تا بارهای شعاعی و محوری را که بر روی محورهای دوار و رفت و برگشتی اعمال می‌کنند، تحمل کنند. آن‌ها را می‌توان به‌عنوان انواع کنراد و انواع با حداکثر ظرفیت دسته‌بندی کرد و بین یاتاقان‌هایی که بارهای شعاعی را پشتیبانی می‌کنند، یاتاقان‌هایی که بارهای محوری را پشتیبانی می‌کنند و یاتاقان‌هایی که بارهای شعاعی و محوری ترکیبی را پشتیبانی می‌کنند تقسیم می‌شوند. این مقاله در مورد اشکال متمایز بلبرینگ ها بحث می کند و به طور خلاصه برخی از کاربردهای کلی را برجسته می کند. برای اطلاعات در مورد سایر انواع بلبرینگ، لطفاً راهنمای خریداران بلبرینگ ما را ببینید.

ساخت و ساز

توپ ها معمولاً از فولاد کروم سخت شده ساخته می شوند اما گاهی اوقات از مواد دیگری مانند پلاستیک، سرامیک و غیره استفاده می شود. رینگ ها معمولاً از فولاد زمینی و سخت شده برای یاتاقان های باکیفیت با فولاد غیرزمینه و سخت شده هستند که در کاربردهای کم سختی استفاده می شود. یاتاقان های نوع شیار عمیق یا کنراد با قرار دادن حلقه داخلی در یک طرف با توپ پر می شوند. هنگامی که توپ ها در یاتاقان قرار گرفتند، حلقه داخلی در مرکز قرار می گیرد و حامل یا قفس در جای خود پرچ می شود و توپ ها را به طور مساوی از هم جدا می کند.ایمن رول عرضه کننده انواع بلبرینگ  ورولبرینگ یاتاقان های حداکثر ظرفیت به یک بریدگی پرکننده تکیه می کنند که از طریق آن توپ ها با ظرفیت کامل یاتاقان نصب می شوند. سپس بریدگی وصل می‌شود و ممکن است یک حامل (کامل مکمل) نصب شود یا نباشد. یاتاقان‌های حداکثر ظرفیت، ظرفیت رانش و تحمل ناهماهنگی را قربانی افزایش ظرفیت بار شعاعی نسبت به انواع شیار عمیق، از ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر می‌کنند. قفس ها یا نگهدارنده ها را می توان در فولاد و سایر مواد غیر فلزی ساخت.

بلبرینگ ها با چندین روش حفاظتی ارائه می شوند و به صورت طرح های باز نیز موجود می باشند. سپرها معمولاً فلزی هستند و فاصله کمی بین لبه سپر و قسمت داخلی باقی می‌ماند. مهر و موم ها معمولاً از مواد انعطاف پذیر ساخته می شوند که یک لبه نازک را نشان می دهد که با نژاد چرخان تماس می گیرد. آب بندی ها اصطکاک را به یاتاقان اضافه می کنند اما به طور کلی آلودگی ها را بهتر حذف می کنند و گریس را بهتر حفظ می کنند. ممکن است یک شیار حلقه گیر برای مسابقه بیرونی سفارش داده شود تا یک سطح مکان برای نصب فراهم کند.

 

در حالی که یاتاقان‌های شعاعی استاندارد می‌توانند مقادیر کمی از رانش محوری را تحمل کنند، یاتاقان‌های تماس زاویه‌ای از شانه‌های بالاتر روی شیارهای نژادهای داخلی خود برای افزایش ظرفیت رانش استفاده می‌کنند. ملاحظات مونتاژ، شانه زدن را به یک طرف مسابقه محدود می کند، بنابراین یک یاتاقان تماسی زاویه ای می تواند مقاومت رانش را تنها در یک جهت افزایش دهد. آنها را می توان پشت سر هم برای موقعیت هایی که بار رانش در هر دو جهت انتظار می رود استفاده کرد. بلبرینگ های دو ردیفه نیز برای این منظور ساخته شده اند، اما از طریق شکاف ها پر می شوند، بنابراین باید در هنگام نصب به درستی جهت گیری شوند. واحدهای رانش بلبرینگ نیز موجود است.

 

هر دو بار محور استاتیک و دینامیک تمایل به انحراف شفت و در نتیجه تراز شفت نسبت به یاتاقان دارند. بلبرینگ های خود تراز، تحمل ناهماهنگی را افزایش می دهند. دو سبک خود همسویی - خارجی و داخلی - استفاده می شود. در طراحی خارجی، حلقه بیرونی شعاعی است و در یک پوسته کروی مشابه سوار می شود. در طراحی داخلی، توپ ها بین دو شیار در مسابقه داخلی جدا شده و در امتداد مسابقه بیرونی بر روی یک سطح منفرد و شعاعی حرکت می کنند. طرح های خود تراز خارجی به فضای شعاعی بیشتری نیاز دارند. طرح های داخلی، اتاق بیشتر به صورت محوری.

 





:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: